Трудове навчання


Урок-проект в 4 класі. Тема: “Новорічні прикраси”

ТЕМА «Виготовлення ялинкових прикрас»
МЕТА:
  • навчити учнів виготовляти ялинкові прикраси, вдосконалювати навички роботи з різним матеріалом;
  • розвивати уяву, фантазію;
  • виховувати працелюбність, допитливість, дбайливе ставлення до природи.
ОБЛАДНАННЯ: кольоровий папір, ножиці, клей, нитки, горіхи, невеликі яблука,  бублики, фольга, фантики, паперові серветки жовтого, блакитного, рожевого та зеленого кольорів, мідні дротики, ялинка, іграшковий білий тигр, цукерки, магнітофон.
ХІД   УРОКУ
І. Підготовка робочих місць(перед початком уроку)
ІІ. Організація класу.
  • Вітаю вас, діти, та вас, шановні гості, на уроці трудового навчання. Бажаю вам гарного настрою та успіхів на уроці. Сідайте, дівчатка, сідайте, хлопчики.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
  • Діти, яка пора року настала? (Зима)
  • На яке свято ми з нетерпінням очікуємо? (День св.. Миколая, Новий Рік)
  • Почесною гостею на якому святі буде ялинка?
  • Так, дуже скоро лісова красуня завітає до нас. Діти, а ви, коли йдете в гості, готуєтесь?Можливо, одягаєтесь по-особливому, святковому? Погляньте на ялиночку. Вона готова прийти до нас на свято? (Ні) Допоможемо їй зібратись і бути гарною-прегарною?
Отже, тема уроку: «Ялинкові прикраси».
Ви готувались до цього уроку заздалегідь, готували проекти по цій темі. Ось і настав час поділитися усіма своїми доробками.
ІV. Звіт груп.
І група
1 учень. Ми дізналися, що раніше Новий рік у Київській Русі святкували на початку осені – 1 вересня. А в 1700 р. цар Петро І переніс початок Нового року на 1 січня, як це було прийнято в європейських країнах. І  саме він, Петро І, увів традицію прикрашати вічнозелені дерева.
2 учень. Ми пропонуємо прикрасити ялинку ліхтариками. Нам знадобиться  кольоровий папір, ножиці та клей. Ми гадаємо, що користуючись підказкою, хлопчики впораються з цим завданням. Але будьте  обережні з ножицями!Згадайте правила безпеки.
3 учень зачитує з дошки правила безпечного користування ножицями.
4 учень Хочемо попередити: якщо ялинка прикрашена легкозаймистими  іграшками, то ні в якому разі не можна вішати на неї електричну   гірлянду, запалювати свічки та націлювати на неї хлопавки.
(Підносять до ІІІ групи необхідний для роботи матеріал, а учениця з І групи демонструє технологічну карту, виготовлену власноруч)
ІІ група
1 учень. Ми пропонуємо прикрасити ялинку трояндами. Ви подумаєте, що це  недоречно, адже троянди взимку не квітнуть, та ще й  на ялинці!
2 учень. Ми прикрасимо її не живими, а паперовими квітами. Чому? Тому що  першими прикрасами ще в далекому 1600 році у французькій провінції Ельзас були саме паперові троянди.
3 учень. Виготовляти їх дуже просто. Нам потрібні лише кольорові серветки  та мідні дротики.
Користуючись ось цим алгоритмом, можна з легкістю виготовити чудові квіти.
4 учень. Та будьте обережні: дротики гострі. Не пораньте пальчики, а  сусідові – очі.(Дають дівчаткам матеріал для виготовлення троянд.)
Вчитель. Дякую вам за цікаву інформацію. А можна я доповню? Так, дійсно, вперше прикрашати ялинку почали в провінції Ельзас.  Якщо точніше, то в 1521 році в церкві св.. Георгія в місті Селестата. Але прикрашали не тільки трояндами, як символом Богородиці, а й яблучками, тому що ялинка символізувала Райське дерево. А на ньому ж росли яблучка.
Тому люди і прикрашали ялинку ними.
Дозвольте я повішу яблучка на ялинку.А ви знаєте, що саме там, в  Ельзасі, вигадали скляні іграшки? В XVII ст. стався неврожай яблук. Троянди можна було виготовити за будь-яких умов, а яблук не було. А ви ж  розумієте, що ці прикраси були найголовнішими на святковій ялинці. І тут на допомогу прийшли люди, які виготовляли скляний посуд. Вони й вигадали перші скляні яблучка.
ІІІ група.
1 учень. А ми дізналися, що раніше, коли наші бабусі та дідусі були дітьми, вони  прикрашали кімнатні квіти замість ялинки. Прикраси виготовляли своїми руками.
2 учень. Одними з них були бублички та горішки. Ми покажемо, як можна  перетворити їх   на чудові ялинкові прикраси.
3 учень. Нам знадобляться бублики, горіхи, фантики від цукерок, фольга та  нитки.
4 учень. Бубличок треба обмотати фольгою та прив’язати ниточку, а горішок  покласти в фантик і зв’язати ниткою. Іграшки готові!
1 учень. Ми гадаємо, що наші товариші з легкістю виговлять ці іграшки.
Вчитель.  Оскільки   наша ялинка буде прикрашена паперовими іграшками, то і   гірлянду ми виготовимо безпечну. А чи не хочете ви, шановні гості,  нам допомогти?
(Даю присутнім гостям смужки кольорового паперу  та клей. )
Вчитель. Перед тим, як ви почнете працювати, повторимо правила безпеки.
Правила техніки безпеки
  • Роботу розпочинайте лише з дозволу вчителя.
  • Не працюйте несправним і тупим інструментом, використовуйте його лише за призначенням.
  • У процесі роботи не розмовляйте, не відволікайтеся побічними справами.
  • Під час роботи тримайте своє місце в належному порядку, а після роботи аккуратно приберіть його.
Правила користування ножицями і клеєм.
  • Кладіть ножиці так, щоб вони не звисали з парти.
  • Не залишайте ножиці в розкритому вигляді.
  • Не тримайте ножиці кінцями вгору.
  • Передавайте ножиці кільцями вперед.
Із клеєм працюйте обережно, щоб не потрапив до очей і рота
Вчитель. Діти, а ви  звернули увагу ще на одного гостя, який сидить під  ялинкою? Чому він до нас завітав? (Відповіді дітей) Так, дійсно, наступний рік – Мавпочки. Вона  буде сидіти ось тут, під ялинкою, і уважно  спостерігатиме за тим, як ви працюєте.
Працювати ми будемо під девізом:
«Душу й тіло в роботу вклади,
Кожну хвилину в труді бережи.»
V. Практична діяльність учнів
Вчитель. А щоб настрій ваш став ну зовсім новорічним, нас  супроводжуватиме в роботі ось така музика.
(Звучить запис новорічних пісень,діти працюють)
VI. Оцінювання робіт.
Група, яка давала завдання, оцінює правильність виконання, естетичне оформлення і виставляє товаришам бали.
VII. Прикрашання ялинки.
Звучить пісня про ялинкові прикраси, а діти та гості в цей час прикрашають ялинку.
VIIIПідсумок уроку.
Вчитель. Ось і стала наша ялинка красунею. А чи задоволений роботою тигр? Мені здається, що так. На знак цього він подарує вам невеличкі гостинці. Адже він прийшов до нас не з порожніми лапками. (Дістаю з прихованої кишені мавпочки  цукерки і роздаю присутнім.)

 


Презентація
“Пальчиковий театр”

Презентація до творчого проекту «Пальчиковий театр» демонструє основні етапи виконання проекту і фото з результатом проектної діяльності – серією іграшок для пальчикового театру.
На слайдах, що відповідають організаційно-підготовчому етапу, представлені: дизайн-аналіз (коротка історична довідка та сучасні тенденції розвитку театральних іграшок, призначення виробу, вимоги до виробу та матеріалів), зразки-аналоги. Слайди, що відповідають конструкторському етапу, демонструють кроки у виборі об’єкту проектування, добір матеріалів, інструментів та обладнання, економічне обґрунтування. Технологічний етап подано у вигляді інструкційної карти з виготовлення пальчикової іграшки.


Розробка уроку та презентація до уроку трудового навчання 2 клас
“Геометричний орнамент”

Тема. Геометричний орнамент
Мета: ознайомити учнів з декоративно-ужитковим мистецтвом; сформувати уявлення про орнамент, про спосіб його отримання шляхом вирізування з паперу; навчити вирізати геометричні фігури з паперу; розвивати фантазію та уяву, дрібну моторику рук; розширювати світогляд; виховувати любов до національних традицій, терпіння і акуратність, бажання допомагати друзям.
Слайд 1
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
(Перевірка готовності учнів до уроку)
– У кожного на парті має бути кольоровий папір, ножиці, клей, картон.
ІІ. МОТИВАЦІЯ УЧНІВ
– Відгадайте загадку
Шерсть гладенька
І м’якенька,
Спинка гнеться,
Хвостик в’ється —
Тільки лапки
Цап-царапки! (Кіт)
– Які слова допомогли вам відгадати загадку?
– Які казки ви знаєте де одним з головних героїв є кіт? (Діти називають )
Слайд 2
– Нещодавно ми з вами прочитали книгу про Кота да Вінчі. Яких героїв з цієї казки ви запам’ятали?
– Курка Кудаха принесла нам новий номер газети Куряча правда. Давайте прочитаємо!
Слайд 3
– Діти, Пімпочка засмучена, і не знає чи встигне да Вінчі знайти скатертину до приходу гостей. Давайте виготовимо Пімпочці нову скатертину!
Слайд 4
– Для того, щоб почати допомогти їй треба пройти урок сови Угухи. Вона розповість про новий вид мистецтва, в стилі якого виготовлена скатертина.
Слайд 5
IІI. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
  1. Розповідь учителя
— Підніміть руки хто любить гратися?
— Які іграшки вам подобаються найбільше?
— Які іграшки бувають? (М’які, залізні, пластмасові та ін.)
— А чи бувають іграшки, якими можна не тільки гратися?
Слайд 6
— Іграшки, які мають художню цінність і виготовлені народними майстрами, називаються декоративними. А мистецтво їх виготовлення прийнято вважати декоративно-ужитковим.
Слайд 7,8,9,10
До декоративно-ужиткового мистецтва належать художньо виконані меблі, посуд, одяг, килими, мереживо, ювелірні вироби, іграшки та інші предмети. В Україні історично склалися центри декоративно-ужиткового мистецтва у Косові, Яворові, Опішні, Решетилівці, Дибінцях, Ічні, Дегтярах, Петриківці, Бубнівці, Клембівці та інших населених пунктах.
Слайд 11
— Розгадайте зашифроване слово і дізнаєтесь чим оздоблювали свої вироби народні майстри?
— Так, вони прикрашали свої вироби орнаментом.
  1. Вступна бесіда
— Орнамент з латинської мови означає «прикрашати». Орнамент — найпоширеніша композиційна побудова; це багаторазове повторення зображення предметів. Зустрічається в архітектурі, декоративно-ужитковому мистецтві, графіці.
Орнаменти використовують для прикрашання інтер’єру приміщень, сценічних костюмів, альбомів, посуду, рушників, скатертин та інше.
Слайд 12
Є три види орнаменту – геометричний, який складається з точок, ліній (прямих, ламаних, зигзагоподібних), і фігур (кіл, ромбів, багатогранників, зірок, хрестів, спіралей), рослинний, який складається зі стилізованих листя, квітів, плодів, гілок. Та зооморфний (тваринний).
Скажіть під яким номером знаходиться геометричний орнамент на слайді?
Слайд 13
  1. Оголошення теми уроку
— Ми сьогодні будемо прикрашати скатертину для Пімпочки геометричним орнаментом.
  1. Демонстрування та аналіз зразка
  • Заготовлені деталі зображення розташовуються на столі так, щоб вийшла задумана композиція.
  • Клеєм промащується тільки наклеювана деталь зображення. Зручніше промащувати від середини до країв. Кожне нове промазування робиться на чистому аркуші.
  • На фон зображення наклеюються в певній послідовності: спочатку — найбільш віддалені, а потім — поступово наближаються до переднього плану.
  • Потім деталь потрібно приклеїти на її місце і пригладити ганчірочкою (або накрити чистим аркушем паперу і пригладити).
  1. Повторення правил користування клеєм та ножицями.
Слайд 14
– Діти, сищик Чуча боїться вас брати на завдання, бо хвилюється чи знаєте ви як правильно користуватися клеєм та ножицями. Давайте розкажемо її як потрібно правильно користуватися ножицями та клеєм.
III. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ
– Зараз ми всі претворимося на сищиків. Люди цієї професії, мовчазні, вони дуже обережні при виконанні завдання і ніколи нікому не розповідають про свої здогадки. Заплющіть очі і уявіть себе саме такими.
– Бубуша і Пік взяли показання у бідної Пімпочки і вона описала свою скатертину. Із слів пімпочки її скатертина була білою. У нас на дошці біле полотно – це основа нашої скатертини. Сказала що її скатертина була прикрашена геометричним орнаментом. Ваше завдання розмістити деталі так, щоб вони повторювалися по краю аркуша-скатертини.
Робота в групах
І група
– Ваша група сищиків отримує конверт із набором геометричних фігур. Ваше завдання вирізати з картону смужку шириною 5 см, розмістити правильно фігури і наклеїти їх так як на зразку.
ІІ група
– Ваша група сищиків отримує смужки із зображеними фігурами на площині, ваше завдання вирізати фігури і розмістити їх як на зразку.
ІІІ група
– Ваша група сищиків отримує трафарети, за допомогою трафарета ви маєте виготовити потрібні геометричні фігури і наклеїти їх як на зразку. Увага! Прикладайте трафарет не посередині аркуша, а з краю, щоб економно використовувати папір.
ІV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ
(Оформлення загального орнаменту на скатертині ватмані)
(Прибирання робочих місць)
V. ПІДСУМОК УРОКУ
Гра «Чарівний куб»
— Із яким видом мистецтва познайомилися?
— Що таке орнамент?
— Де найчастіше застосовували орнамент українські майстри?
— Кому допомагали на уроці?
— Яким має бути справжній друг?
— Чи можна назвати учнів нашого класу справжніми друзями? Чому?
Слайд 14

Презентація на тему: Великдень


Пояснювальна записка до цифрового освітнього ресурсу «комп’ютерна підтримка до уроків “образотворчого мистецтва”  або ” виховної роботи” у 1-11 класах  з теми “Останній тиждень перед Великоднем”
Презентація передбачає використання комп’ютерної підтримки протягом уроку та виховгого захуду.
Зміст слайдів відповідає завданням етапів уроку та заходу. Робота містить: описування всяткового тижня, добірку яскравих ілюстрацій, які привертають увагу школярів і зосереджують їхню увагу на навчальному матеріалі.
Кожен із слайдів акцентує увагу учнів на проведення щоденних  обрядів.
Презентація спрямована на розвиток пізнавальних інтересів учнів .

Вікно перегляду презентації


Урок з трудового навчання для 3 класу

Оригамі. Виготовлення об’ємних виробів технікою оригамі


Відкритий урок проведений у 3 класі
Тема Оригамі. Виготовлення об̓ємних виробів технікою оригамі. Практична    робота: створення об̓ємних виробів технікою оригамі.
Мета Навчити виготовляти виріб об̓ємної форми з паперу в техніці оригамі; удосконалювати навички роботи з папером; розвивати творчі здібності і мислення на уроці трудового навчання, спостережливість, акуратність у роботі; розвивати творчу уяву; виховувати працелюбність, любов і бережне ставлення до природи, естетичні смаки.
Обладнання Папір, зразки виробу, шаблони, клей, ножиці, технічне обладнання, мультимедійна презентація, музичний супровід.
Хід уроку
 Підготовка робочих місць.
(перед початком уроку).
Організаційний момент.
  • Діти, у народі говорять, що добрий гість дому – радість. Сподіваюсь, що ви, як і я, раді нашим гостям.
До нас гостей багато завітало,
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовимо: – Добрий день!
Девіз уроку:У світ краси полинем ми сьогодні,
Бо де природа – там завжди краса!
Повідомлення теми і мети уроку.
Наші ручки вже умілі,
Сильні й працьовиті.
Подарунок приготуємо
Славній господині.
– А господиня
В жовте лист пофарбувала,
Урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси
Славна чарівниця- …
  • Сьогодні на уроці ми з вами приготуємо подарунок для осені, а також залишимо для себе згадку про цю чудову пору року.
Ми за допомогою техніки оригамі виготовимо кленові листочки, якими прикрасимо ось це дерево. (На дошці прикріплено стовбур дерева). А саме панно повісимо на стіну у класі.
Робота над темою уроку.
  1. Вступне слово вчителя.
Зараз  гостює щедра господиня – осінь. Вона обдаровує нас багатими дарами лісу і саду, поля, а також милує очі яскравими барвами, найтоншими їх відтінками. Все навкруги, а особливо дерева, осінь розфарбувала в різні кольори.
  1. Бесіда.
  • Яку користь приносять дерева людям?
  • Чому їх не можна вирубувати?
Ми всі – господарі природи,
То ж збережемо її вроду!
  1. Розповідь про листочок.
Це не віяла й вітрила,
Не барвистих птахів крила,
Не хмарки і не ставочки,
Не краплини. Це – …   (листочки).
Нещодавно листя на деревах весело зеленіло, а з приходом осені воно почало жовтіти, червоніти. І в такому вигляді кленовий листочок напрочуд гарний. Можна засушити кілька листочків, поклавши їх між сторінок старих книжок. Коли листя висохне, з нього вийде красивий осінній букет.
Учень.
Осінь, осінь… Лист жовтіє
З неба часом дощик сіє.
Червонясте, золотисте
Опадає з кленів листя.
Діти ті листки збирають
У книжки їх закладають.
Наче човники, рікою
Їх пускають за водою.
З них плетуть вінки барвисті –
Червонясті, золотисті.
  1. Бесіда про папір та техніку оригамі.
– Виготовляти листочок ми будемо з паперу.
– З чого виготовляють папір?
Паперу понад 2000 років. Винайшли його в Китаї. Виготовляли власноруч з шовкового дерева чи бамбуку.
В наш час папір роблять спеціальні машини з деревини, макулатури, соломи, ганчір̓я, стебел кукурудзи. Такі машини виготовляють близько 1км паперу за секунду.
«Гарний папір примушує думати про гарні речі» – говорять японці.
Мабуть, не даремно саме в Японії виникло мистецтво складання паперу – оригамі.
Діти, я гадаю, з вас
Дехто в руки вже не раз
Паперовий аркуш брав,
З нього граючись, складав
Чи то човника, чи пташку,
Чи кишеньку, чи баклажку,
Чи то жабку, чи жучка,
Чи то просто літачка.
То ж повернемося з вами
До складання знову,
До мистецтва орігамі –
Є такеє слово.
Це японське давнє слово
Необхідно знати:
«Орі» – склад в японській мові,
Значить щось складати,
А папір свій називають
Всі японці – «гамі»,
Коли з нього щось складають,
Кажуть «орігамі».
  1. Слово мистецтвознавцям.
Наші мистецтвознавці нагадають, що таке «оригамі», панно.
Техніка «оригамі» – техніка складання паперу і виготовлення таким чином певних форм.
  • З паперу можна скласти фігурки тварин, птахів і навіть людей.
  • Оригамі люблять дорослій діти.
Панно – французьке слово, означає частину стіни або стелі, прикрашених живописом чи якимось зображенням.
  1. Правила техніки безпеки на уроці.
– Нагадаємо основні правила техніки безпеки на уроці трудового навчання.
  • Не заважати сусіду працювати;
  • стежити, щоб не розлити клей;
  • роботу виконувати охайно;
  • не забувати користуватися серветкою для рук.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА
Притомилися малята –
Час фізпаузу почати!
 Технологія виготовлення виробу.
Одночасне поетапне виконання оригамі вчителем та учнями.
Фігура складається із трьох деталей, складених однаково. Візьміть 3 квадрати одного або різних кольорів і з кожного складемо частину листочка, а потім їх приклеїмо на шаблон.
1. Квадрат покладемо до себе виворітною стороною, складемо трикутник, а потім розігнемо.
Оригамі
2. Потім складемо до середини, як показано на схемі.
Оригамі
3. Піднімемо кут вгору і заправимо в середину.
Оригамі
4. Загнемо два кути до середини.
Оригамі
5. Заправимо (заховаємо) ці два кути в середину.
Оригамі-7
6. Повернемо фігуру.
Оригамі
7.Опустимо кути вниз.
Оригамі
  1. За зразком зробити ще дві частинки листочка.
  2. У вас на парті 3 частинки листочка. Візьміть їх і приклейте на шаблон.
Листочки передайте наперед і ми прикріпимо їх на наше панно.
Оцінювання робіт та демонстрація.
Прикріплювання на дошку.
Підсумок уроку.
  • Діти, за допомогою якої техніки ми виготовляли листочки?
  • Я думаю ви всі отримали задоволення від роботи.
  • Давайте берегти і примножувати багатства нашої Вітчизни.
  • Для наших гостей ми приготували пісню про осінь і зараз її заспіваємо.
Не ламай березу кучеряву, милу
Над тобою стане дахом вона в зливу,
Посади їй краще біленьку сестрицю
Від берізок білих стане всім світліше.
Не топчи травицю, не зривай же цвіту,
Не згаси це сонце понад білим світом.
Ти, Людино, мудра. Схаменись, подумай.
Збережи планету, стань природі другом.
Ось і уроку кінець!
Хто працював – молодець!
За роботу – по заслузі!
Щиро дякую вам друзі!


Урок-проектВиготовлення ялинкових прикрас на уроці
Урок трудового навчанняПрикрашання ялинки
           Підручники

Трудове навчання (Сидоренко, Котелянець) 1 клас

1 комментарий:

  1. "Коли мене познайомили з паном Лі Беном (Кредитним директором), я виходив на ринок як перший покупець житла. Мої потреби були дещо іншими, і у мене було багато запитань, перш ніж він надіслав мені мій лист попереднього затвердження , він покликав поговорити зі мною про те, що це означає і що може змінитися. Він зробив мене доступним майже будь-якої години за допомогою електронної пошти та текстових повідомлень, був дуже чуйним та обізнаним. Він також дуже прямий, я пояснив йому, якими були мої очікування щодо часу закриття та інших деталей. Він сказав, що виправдає ці очікування, але перевершив їх. Я так швидко закрив ріелтора, і продавець, звичайно, був у захваті від цього. Але як покупець я оцінив, що я пройшов цей процес коротко, але ретельно. Від попереднього затвердження до закриття - подорож була такою безшовною, і я вважаю себе щасливчиком, бо чув історії жахів про Інтернет. Я рекомендую контактну електронну адресу офіцера з питань кредитування Бен Лі: 247officedept@gmail.com & Whatsapp Номер: + 1-989-394-3740 кожному, хто шукає позику на будь-якому ринку. Все оброблялося в електронному вигляді доцільно та надійно.

    ОтветитьУдалить