Правила поведінки на уроках фізичної культури!
1. Без дозволу вчителя учням забороняється заходити і перебувати у спортивному залі.
2. Учні заходять до спортивного залу, виходять на спортивний майданчик у спортивному взутті та спортивній формі. Заходити до спортивного залу у брудному взутті – забороняється.
3. Після дзвінка на урок по команді вчителя учні шикуються в спортивному залі, на спортмайданчику.
4. Без дозволу вчителя учням забороняється користуватися спортивним обладнанням та інвентарем.
5. Учням забороняється виконувати вправи на спортивних знаряддях без присутності і страхування вчителя. Не дозволяється приносити речі, які не потрібні на уроці або заважають його проведенню.
6. Учні зобов’язані берегти шкільне спортивне обладнання та спортінвентар, не псувати його, не смітити, не приносити харчові продукти у спортзал.
7. У разі отримання травми попередити вчителя, надати медичну допомогу, якщо необхідно викликати лікаря. Після закінчення уроку учні прибирають робоче місце. Переодягаються й організовано виходять зі спортивного залу.
1. Без дозволу вчителя учням забороняється заходити і перебувати у спортивному залі.
2. Учні заходять до спортивного залу, виходять на спортивний майданчик у спортивному взутті та спортивній формі. Заходити до спортивного залу у брудному взутті – забороняється.
3. Після дзвінка на урок по команді вчителя учні шикуються в спортивному залі, на спортмайданчику.
4. Без дозволу вчителя учням забороняється користуватися спортивним обладнанням та інвентарем.
5. Учням забороняється виконувати вправи на спортивних знаряддях без присутності і страхування вчителя. Не дозволяється приносити речі, які не потрібні на уроці або заважають його проведенню.
6. Учні зобов’язані берегти шкільне спортивне обладнання та спортінвентар, не псувати його, не смітити, не приносити харчові продукти у спортзал.
7. У разі отримання травми попередити вчителя, надати медичну допомогу, якщо необхідно викликати лікаря. Після закінчення уроку учні прибирають робоче місце. Переодягаються й організовано виходять зі спортивного залу.
2. Учні заходять до спортивного залу, виходять на спортивний майданчик у спортивному взутті та спортивній формі. Заходити до спортивного залу у брудному взутті – забороняється.
3. Після дзвінка на урок по команді вчителя учні шикуються в спортивному залі, на спортмайданчику.
4. Без дозволу вчителя учням забороняється користуватися спортивним обладнанням та інвентарем.
5. Учням забороняється виконувати вправи на спортивних знаряддях без присутності і страхування вчителя. Не дозволяється приносити речі, які не потрібні на уроці або заважають його проведенню.
6. Учні зобов’язані берегти шкільне спортивне обладнання та спортінвентар, не псувати його, не смітити, не приносити харчові продукти у спортзал.
7. У разі отримання травми попередити вчителя, надати медичну допомогу, якщо необхідно викликати лікаря. Після закінчення уроку учні прибирають робоче місце. Переодягаються й організовано виходять зі спортивного залу.
Вимоги техніки безпеки під час занять легкою атлетикою!
1. Взуття учнів має бути на підошві, що виключає ковзання, щільно облягати ногу і не заважати кровообігу.
2. Під час проведення занять з метання не дозволяти перебувати в зоні кидка, перетинати цю зону. Перебуваючи поблизу зони метання, не можна повертатися спиною до напрямку польоту об’єкта метання.
3. Забороняється виконувати довільні кидання, залишати без нагляду спортивний інвентар для поштовхів і метання, зокрема інвентар, який не використовується в цей момент на уроці.
4. Не подавайте м’яч. Гранату кидком.
5. Ретельно розпушувати пісок у ямі для стрибків у довжину і висоту. Граблі після розпушування піску покладіть збоку зубцями вниз.
6. Не приземляйтеся на руки.
7. Під час групового старту на короткі дистанції біжіть тільки своєю доріжкою. Не допускайте різко «стопорячих» зупинок.
1. Взуття учнів має бути на підошві, що виключає ковзання, щільно облягати ногу і не заважати кровообігу.
2. Під час проведення занять з метання не дозволяти перебувати в зоні кидка, перетинати цю зону. Перебуваючи поблизу зони метання, не можна повертатися спиною до напрямку польоту об’єкта метання.
3. Забороняється виконувати довільні кидання, залишати без нагляду спортивний інвентар для поштовхів і метання, зокрема інвентар, який не використовується в цей момент на уроці.
4. Не подавайте м’яч. Гранату кидком.
5. Ретельно розпушувати пісок у ямі для стрибків у довжину і висоту. Граблі після розпушування піску покладіть збоку зубцями вниз.
6. Не приземляйтеся на руки.
7. Під час групового старту на короткі дистанції біжіть тільки своєю доріжкою. Не допускайте різко «стопорячих» зупинок.
2. Під час проведення занять з метання не дозволяти перебувати в зоні кидка, перетинати цю зону. Перебуваючи поблизу зони метання, не можна повертатися спиною до напрямку польоту об’єкта метання.
3. Забороняється виконувати довільні кидання, залишати без нагляду спортивний інвентар для поштовхів і метання, зокрема інвентар, який не використовується в цей момент на уроці.
4. Не подавайте м’яч. Гранату кидком.
5. Ретельно розпушувати пісок у ямі для стрибків у довжину і висоту. Граблі після розпушування піску покладіть збоку зубцями вниз.
6. Не приземляйтеся на руки.
7. Під час групового старту на короткі дистанції біжіть тільки своєю доріжкою. Не допускайте різко «стопорячих» зупинок.
Вимоги техніки безпеки під час занять спортивними іграми!
1. На уроки приходити тільки в м’якому взутті (без шипів).
2. Забороняється одягати різного роду прикраси (кільця, перстні, сережки, значки) .
3. Нігті мають бути коротко обрізаними.
4. Коли в учня відвернута увага, не можна передавати йому два м’ячі (волейбольні, баскетбольні, гандбольні й футбольні) одночасно: він чекає передачі від іншого.
5. У разі отримання травми, погіршення самопочуття негайно повідомити вчителя. Надати потерпілому першу медичну допомогу, повідомити шкільну медсестру.
1. На уроки приходити тільки в м’якому взутті (без шипів).
2. Забороняється одягати різного роду прикраси (кільця, перстні, сережки, значки) .
3. Нігті мають бути коротко обрізаними.
4. Коли в учня відвернута увага, не можна передавати йому два м’ячі (волейбольні, баскетбольні, гандбольні й футбольні) одночасно: він чекає передачі від іншого.
5. У разі отримання травми, погіршення самопочуття негайно повідомити вчителя. Надати потерпілому першу медичну допомогу, повідомити шкільну медсестру.
2. Забороняється одягати різного роду прикраси (кільця, перстні, сережки, значки) .
3. Нігті мають бути коротко обрізаними.
4. Коли в учня відвернута увага, не можна передавати йому два м’ячі (волейбольні, баскетбольні, гандбольні й футбольні) одночасно: він чекає передачі від іншого.
5. У разі отримання травми, погіршення самопочуття негайно повідомити вчителя. Надати потерпілому першу медичну допомогу, повідомити шкільну медсестру.
Вимоги техніки безпеки під час занять гімнастикою!
1. Під час виконання вправ потоком (один за одним) витримуйте достатні інтервали.
2. Виконуючи стрибки і зіскоки зі спортивних знарядь, приземляйтесь м’яко, на носки, пружинисто присідаючи.
3. Не виконуйте без страхування складні елементи і вправи.
4. Пам’ятайте, що під час виконання вправ на гімнастичних знаряддях безпека багато в чому залежить від їхньої справності.
1. Під час виконання вправ потоком (один за одним) витримуйте достатні інтервали.
2. Виконуючи стрибки і зіскоки зі спортивних знарядь, приземляйтесь м’яко, на носки, пружинисто присідаючи.
3. Не виконуйте без страхування складні елементи і вправи.
4. Пам’ятайте, що під час виконання вправ на гімнастичних знаряддях безпека багато в чому залежить від їхньої справності.
2. Виконуючи стрибки і зіскоки зі спортивних знарядь, приземляйтесь м’яко, на носки, пружинисто присідаючи.
3. Не виконуйте без страхування складні елементи і вправи.
4. Пам’ятайте, що під час виконання вправ на гімнастичних знаряддях безпека багато в чому залежить від їхньої справності.
Навчальні нормативи
1 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
хлопчики
2
3
5
6
7
9
Результат вищий за норму
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
0
1
1
2
2
4
Результат вищий за норму
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
3
2
6
4
10
6
Результат вищий за норму
Школа пересувань 1 КЛАС
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
14.8
15.4
14.2
14.7
13.6
14.1
Результат вищий за норму
Чергування ходьби та бігу до 1000 м.
Хлопчики
Дівчата
800
600
900
700
1000
800
Результат вищий за норму
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
85
75
95
85
100
90
Результат вищий за норму
2 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
хлопчики
3
5
6
8
8
11
Результат вищий за норму
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
0
2
1
3
2
4
Результат вищий за норму
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
5
4
7
6
12
8
Результат вищий за норму
Акробатичні елементи:
Перекид вперед,стійка на лопатках,міст
Школа пересувань 2 клас
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
14.5
14.9
14.0
14.5
13.5
14.0
Результат вищий за норму
Чергування ходьби та бігу до 1000 м.
Хлопчики
Дівчата
800
700
900
800
1000
900
Результат вищий за норму
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
90
85
100
90
105
95
Результат вищий за норму
3 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
хлопчики
3
5
5
9
9
12
Результат вищий за норму
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
1
3
2
4
3
5
Результат вищий за норму
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
6
5
10
7
13
9
Результат вищий за норму
Акробатичні елементи:
Перекид вперед,стійка на лопатках,міст
Піднімання тулуба з положення лежачі
Хлопчики
Дівчата
5
3
9
5
12
9
Результат вищий за норму
Школа пересувань 3 клас
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
14.0
14.5
13.2
13.2
12.6
12.6
Результат вищий за норму
Чергування ходьби та бігу до 1100 м.
Хлопчики
Дівчата
900
800
1000
900
1100
1000
Результат вищий за норму
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
100
90
105
95
110
100
Результат вищий за норму
4 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Підтягування у висі – хлопчики(разів)
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
1
4
3
8
4
12
Результат вищий за норму
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
1
2
2
4
3
5
Результат вищий за норму
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
8
6
11
9
15
12
Результат вищий за норму
Акробатичні елементи:
Перекид вперед,стійка на лопатках,міст
Піднімання тулуба з положення лежачі
Хлопчики
Дівчата
12
10
14
14
19
17
Результат вищий за норму
Школа пересувань
Зміст навчального матеріалу
Рівень навчальних досягнень
Початковий
Середній
Достатній
Високий
Біг 30 м.(сек.)
Хлопчики
Дівчата
7.0
7.3
6.6
7.0
6.3
6.8
Результат вищий за норму
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
13.5
14.0
13.0
13.5
12.5
13.0
Результат вищий за норму
Чергування ходьби та бігу до 1200 м.
Хлопчики
Дівчата
1000
800
1100
900
1200
1000
Результат вищий за норму
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
110
105
115
110
120
115
Результат вищий за норму
1 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
хлопчики
|
2
3
|
5
6
|
7
9
|
Результат вищий за норму
|
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
|
0
1
|
1
2
|
2
4
|
Результат вищий за норму
|
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
|
3
2
|
6
4
|
10
6
|
Результат вищий за норму
|
Школа пересувань 1 КЛАС
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
|
14.8
15.4
|
14.2
14.7
|
13.6
14.1
|
Результат вищий за норму
|
Чергування ходьби та бігу до 1000 м.
Хлопчики
Дівчата
|
800
600
|
900
700
|
1000
800
|
Результат вищий за норму
|
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
|
85
75
|
95
85
|
100
90
|
Результат вищий за норму
|
2 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
хлопчики
|
3
5
|
6
8
|
8
11
|
Результат вищий за норму
|
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
|
0
2
|
1
3
|
2
4
|
Результат вищий за норму
|
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
|
5
4
|
7
6
|
12
8
|
Результат вищий за норму
|
Акробатичні елементи:
Перекид вперед,стійка на лопатках,міст
| ||||
Школа пересувань 2 клас
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
|
14.5
14.9
|
14.0
14.5
|
13.5
14.0
|
Результат вищий за норму
|
Чергування ходьби та бігу до 1000 м.
Хлопчики
Дівчата
|
800
700
|
900
800
|
1000
900
|
Результат вищий за норму
|
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
|
90
85
|
100
90
|
105
95
|
Результат вищий за норму
|
3 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
хлопчики
|
3
5
|
5
9
|
9
12
|
Результат вищий за норму
|
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
|
1
3
|
2
4
|
3
5
|
Результат вищий за норму
|
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
|
6
5
|
10
7
|
13
9
|
Результат вищий за норму
|
Акробатичні елементи:
Перекид вперед,стійка на лопатках,міст
| ||||
Піднімання тулуба з положення лежачі
Хлопчики
Дівчата
|
5
3
|
9
5
|
12
9
|
Результат вищий за норму
|
Школа пересувань 3 клас
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
|
14.0
14.5
|
13.2
13.2
|
12.6
12.6
|
Результат вищий за норму
|
Чергування ходьби та бігу до 1100 м.
Хлопчики
Дівчата
|
900
800
|
1000
900
|
1100
1000
|
Результат вищий за норму
|
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
|
100
90
|
105
95
|
110
100
|
Результат вищий за норму
|
4 КЛАС
Школа культури рухів із елементами гімнастики
Орієнтовні навчальні нормативи і вимоги
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Підтягування у висі – хлопчики(разів)
Підтягування у висі лежачи – дівчата (разів)
|
1
4
|
3
8
|
4
12
|
Результат вищий за норму
|
Нахил тулуба з положення сидячи (см)
Хлопчики
Дівчата
|
1
2
|
2
4
|
3
5
|
Результат вищий за норму
|
Згинання і розгинання рук в упорі лежачі
Хлопчики
Дівчата
|
8
6
|
11
9
|
15
12
|
Результат вищий за норму
|
Акробатичні елементи:
Перекид вперед,стійка на лопатках,міст
| ||||
Піднімання тулуба з положення лежачі
Хлопчики
Дівчата
|
12
10
|
14
14
|
19
17
|
Результат вищий за норму
|
Школа пересувань
Зміст навчального матеріалу
|
Рівень навчальних досягнень
| |||
Початковий
|
Середній
|
Достатній
|
Високий
| |
Біг 30 м.(сек.)
Хлопчики
Дівчата
|
7.0
7.3
|
6.6
7.0
|
6.3
6.8
|
Результат вищий за норму
|
Човниковий біг 4 по 9 м. (сек.)
Хлопчики
Дівчата
|
13.5
14.0
|
13.0
13.5
|
12.5
13.0
|
Результат вищий за норму
|
Чергування ходьби та бігу до 1200 м.
Хлопчики
Дівчата
|
1000
800
|
1100
900
|
1200
1000
|
Результат вищий за норму
|
Стрибок у довжину з місця (см.)
Хлопчики
Дівчата
|
110
105
|
115
110
|
120
115
|
Результат вищий за норму
|
Для учнів
ЩОБ ДИТИНА БУЛА ЗДОРОВОЮ
ПОРАДИ БАТЬКАМ
1. Прокидатись кожен день о тій самій годині. Дотримуватись режиму дня.
2. Загартовувати свій організм, починаючи день з ранкової гімнастики.
3. Умиватись холодною водою з милом.
4. Чистити зранку зуби.
5. Чисті руки, помиті овочі та фрукти допоможуть дитині уникнути шлункових хвороб.
6. Більше рухатися, перебувати на свіжому повітрі.
7. Берегти очі: не дивитись довго телевізор. Не роздивлятись малюнки лежачи, робити зарядку для очей.
8. Щоб горло було здоровим — дихати носом, особливо взимку та восени.
9. Користуватися гребінцем, носовичком.
10. Правильно сидіти за столом — не горбитися, ноги ставити на підлогу.
11. Вчасно лягати спати. Під час сну організм відпочиває, міцніє, росте.
12. Добре ставитися до всіх і до всього, робити добрі справи — це теж здоров'я дитини.
Створюйте у сім'ї спокійну психологічну атмосферу, приділяйте більше часу для спілкування з дітьми. Оскільки дитина діє за прикладом оточуючих людей, то дорослі в першу чергу повинні самі дотримуватися цих рекомендацій.
Підбираємо спортивну секцію для дитини
Усім дітям без виключення корисна фізкультура, але чи варто тягнути чадо у басейн або віддавати на карате? Давайте розберемося, як краще фізично навантажувати дитину і в якому віці які види спорту будуть кращі для дитини.Будь-яка людина краще себе почуває і виглядає, якщо її м’язи і органи споживають більше кисню. Чим вища фізична активність, тим більше насичуються киснем м’язи.Фахівці довели: людина втрачає фізичну силу, оскільки гинуть нервові клітини. Правильним буде і зворотне твердження. Наше тіло складається на 40% із м’язів, і кожен з них дає інформацію в головний мозок. Якщо людина займається фізкультурою, то клітини її головного мозку постійно в роботі: скорочуються м’язи – розвивається головний мозок. Саме тому така важлива фізична активність для дітей.
Від двох до чотирьох
У віці від двох до чотирьох років краще всього віддати дитину займатися гімнастикою. У ранньому віці діти на уроках гімнастики в основному освоюють загальнорозвиваючі вправи, а також грають в рухливі ігри. Подібні заняття в ранньому віці дозволяють розвинути у дитини хорошу пам’ять, позбавляють її від нерішучості, виховують самостійність, привчають до акуратності і ввічливого спілкування з дорослими людьми, особливо з педагогами. Але все таки рекомендується спершу спортивна гімнастика, а вже потім – наступні секції.
Від чотирьох до десяти
Для дівчаток чотирьох років оптимальний варіант – секції художньої гімнастики, синхронного плавання, фігурного катання, танців або балетна школа. Заняття в таких гуртках сприяють розвитку творчого мислення, формують фігуру майбутніх красунь, піднімають самооцінку. Будь-яка дівчинка, що робить перевороти і стійку на руках чи вміє сідати на шпагат, викликає захоплення оточуючих, привертає увагу і є прикладом для інших.Хлопчиків у віці 4-5 років після спортивної гімнастики краще віддати в секцію плавання, танців, єдиноборств чи командних ігор. Такі види спорту виховують в майбутніх чоловіках вольові якості, відповідальність, концентрацію уваги і тактовність. Часто діти відвідують декілька секцій, але згодом доцільно вибрати одну-дві.Діти старші 8-10 років, як показує практика, продовжують заняття у вибраних секціях.
Важливо!
Як обрати спортивне взуття для дитини
Спортивне взуття повинне підтримувати стопу при активних рухах. Для профілактики травм важливі: негладка, амортизуюча підошва і щільна фіксація. “Липучки ” або шнурки дозволяють досягти ідеального облягання ніг з урахуванням їх анатомічних особливостей. Чешки дітям надягають тільки на музичні заняття, для занять фізкультурою вони не підходять. Тонка шкіряна підошва ковзає і не амортизує, фіксацію і підтримку стопи чешки також не забезпечують.