Підготовка до навчання в першому класі

Заняття №1

1. Розучування хором віршика: Ось і школа, ось і клас,              
                                                       Він уже чекає нас,     
                                                       І прийшли ми всі сюди,
                                                       Щоб учитись і рости.

2.Знайомство з класом, партами. Правила поведінки за партою.
   Організація робочого місця.

Спитає вчитель — треба встать,
Дозволить сiсти,— тихо сядь,
Сказати хочеш,— не  шуми,
А тiльки руку піднiми.
3.Гра «Знайомство»  - Діти називають своє ім’я, всі хором повторяють.
4. Вивчення кольорів.
-До нас на заняття завітали гості. А хто з них перший прийшов ви дізнаєтесь, відгадавши загадку.
Влiтку медом ласував,
досхочу малини мав.
А як впав глибокий снiг,
Вiн поспати трохи ліг.     (Ведмiдь)




— Подивіться, який ведмедик прийшов до нас на заняття!
Вiн допоможе нам вивчити назви кольорiв.
(Учитель називає колiр, а дiти показують олiвець вiдповiдного кольору.)
Гра «Спiймайте колір» (з м’ячем).
- Учитель називає овочі і фрукти а учні кажуть якого вони кольору ( огірок – зелений, лимон – жовтий, помідор – червоний, апельсин – жовтогарячий, картопля – коричнева, слива – синя, яблуко – червоне, диня – жовта, морква - жовтогаряча, вишня – червона, горошок - зелений).
5. Усний рахунок.
- А ось до нас завітала спритна  білочка. Вона дуже просить вас аби ви  трішечки порахували.

— Давайте порахуємо, скiльки дітей прийшло сьогоднi на заняття.
— Скiльки дiвчат? Скiльки хлопцiв?
Учитель пропонує дiтям полiчити палички, зошити, кроки дитини вiд столу до дверей, звуки вiд постукування олiвцем по столу. Робиться висновок, що лiчити можна все: i предмети, i тварин, i звуки, i кроки тощо.
Учитель пропонує дiтям уважно стежити за його лiчбою iграшок. Першого разу вчитель лiчить усi iграшки поспiль та повiдомляє результат, другого разу одну iграшку пропускає, третього разу одну iграшку лiчить двiчi. Висновок: пiд час лiчби не можна лiчити один предмет двiчi i не можна пропускати предмети.
Учитель складає iграшки в мiшечок. Дiти виймають iграшки, лiчать їх. Висновок: результат лiчби не залежить вiд того, з якого предмета починається лічба, i в якому порядку вона виконується.
Дiти лiчать предмети, по-рiзному розташованi на площині.
6. Вивчення звуків.
-Діти,  до нас на  заняття сьогодні завітала одна цікава тваринка. Але ви зможете її побачити лише за тієї умови, якщо  відгадаєте загадку про неї. То ж уважно слухайте:    
Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?...
(Їжачок)
Правильно. Молодці! Ось він – їжачок!  Їжачок завітав до вас на перше заняття у школі. Він допомагатиме вам дізнатися багато нового і цікавого.
Діти, а хто знає, для чого їжачку голочки? (Діти висловлюють припущення: оберігається від ворогів, носить яблучка, грибочки тощо)
Це правильно. А сьогодні їжачок на своїх колючках приніс для вас завдання. Він сказав мені по секрету, що той із вас, хто найкраще виконає сьогодні ці завдання, отримає від нього подаруночок..
Підніміть руку ті, хто хоче отримати від їжачка подаруночок.
Для цього потрібно дуже гарно попрацювати, бути уважним і активним.
Ось вони – завдання від їжачка. (Вчитель дістає аркуші із «завданнями від їжачка»)
Їжачок приніс картинки із зображенням його друзів. Він просить, щоб ви голосом показали, як його друзі «говорять».
Артикуляційна вправа «Озвуч картинку»
Учитель показує картинки, а діти їх озвучують, імітуючи звуки тваринок.


-         Коли ви озвучували тваринок, ви чули різні звуки. Звуки є голосні та приголосні. Голосні звуки ми вимовляємо з відкритим ротиком.  Повітря проходить вільно, ротик наш кругленький. Тому ми будемо позначати голосні звуки кружечком. Коли ми вимовляємо приголосні звуки, то ротик ми прикриваємо  і відповідно позначаємо тверді приголосні  однією рисочкою, м’які – двома.
-         Гра « Який звук?» Вчитель називає звук , а учні показують картку з кружечком чи рисочкою ( двома рисочками).
-         Фізкультхвилинка
7. Робота в зошитах.


- А зараз з вами бажає познайомитись королева  Каліграфія. Вона володарює в королівстві  букв і цифр, і слідкує за тим, щоб її піддані були  веселими і щасливими, щоб їх ніхто на ображав. А знаєте коли букви і цифри ображаються?  Коли дітки не стараються під час письма, і пищуть букви  і цифри аби - як. Тоді вони сумують і навіть плачуть.  Я знаю , що всі ви старанні дітки і будете писати  літери і цифри дуже гарно. Королева  Каліграфія буде задоволена вашою роботою і завітає до вас на наступне заняття. ( Написання паличок і гачечків  у зошитах).




-         Завдання додому обвести і зафарбувати грибочки для їжачка і принести на наступне заняття.

8. Гра « Знайди пару». У дітей на парті по одній рукавичці. Учні отримують завдання знайти пару до своєї рукавички за кольором, яка захована в класі, назвавши колір.
9. Повторення знань про пори року.  Маленьке зайченятко просить аби ви нагадали йому які пори року ви знаєте. Я показуватиму вам малюнки, а ви назвете яка пора року зображена на малюнку.
-Молодці, дітки, ви добре справились із завданням.  Зайченятко разом з їжачком хотять пригостити вас смачними яблучками.
10. Підсумок  заняття. Гра «Мікрофон».

- Що найбільше сподобалось під час заняття. Кого б ви хотіли запросити в гості на наше наступне заняття?






Заняття №2

1. Розучування хором віршика: Ось і школа, ось і клас,              
                                                       Він уже чекає нас,     
                                                       І прийшли ми всі сюди,
                                                       Щоб учитись і рости.

2.Знайомство з класом, партами. Правила поведінки за партою.
   Організація робочого місця.

Спитає вчитель — треба встать,
Дозволить сiсти,— тихо сядь,
Сказати хочеш,— не  шуми,
А тiльки руку піднiми.
3.Гра «Знайомство»  - Діти називають своє ім’я, всі хором повторяють.
4. Повторення кольорів.
(Учитель називає колiр, а дiти показують олiвець вiдповiдного кольору.)

5. Усний рахунок.
- До нас на заняття завітав король Мудрагель.

- Він хоче аби ви порахували.
( Учні рахують лічильний матеріал).
- Ще одне завдання від короля Мудрагеля.  Робота в зошиті.
6. Вивчення  звуків. 
Баранчик Шон поговорить з вами про звуки.



- Гра « Який звук?». Вчитель називає звуки, а учні показують за допомогою фішок голосний, приголосний ( твердий чи м’який ) звуки. Звуковий аналіз слів: мама, тато, Ніна,нива, мир, ніс. Читання складів.
- Королева Каліграфія сьогодні хоче аби ви спробували написати кружечки.




( Робота в зошиті ).
7. Повторення вивченого про пори року.
А зараз вас запитає губка Боб про те, що ви запам’ятали про пори року.


8. Вивчення днів тижня.
- До нас на заняття завітали Смішарики. Вони дуже хотять аби ви пригадали як називаються дні тижня.

- Гра « Дні тижня»
- Вчитель кидає м’яч учневі і називає день тижня. Учень отримуючи м’яч повинен назвати наступний день тижня.
9.  Вивчення понять дикі та свійські тварини.
-Маша та ведмідь пропонують вам поговорити про тваринок, які живуть у лісі і у вас вдома.


10. Гра « Склади пазл».
- У цю гру з вами хочуть пограти Оггі та Кукарачі. Склавши пазл, ви отримаєте зображення овоча чи фрукта, назвіть його.
11.  Фiзкультхвилинка.
Раз, два — дружно встали,
Велетнями ми всi стали.
Руки в сторони, як крила,
І на пояс — три-чотири.
Вправо, влiво повернулись,
Нахилились i прогнулись.
Раз — присiли, два — присiли,
І за парти тихо сiли.
12. Слова ввiчливостi, привiтання:


- Розкажіть будь ласка Феям Вінкс  про те які слова ввічливості ви знаєте.
«Доброго ранку», «Добрий день», «Добрий вечір», «Привiт» (для друзiв),«До побачення», «На все добре».
 Обговорення ситуацiї
ЗАПАМ’ЯТАЛА
Научила доню мати
«До побачення» казати
І дiвча отi слова
Нi на мить не забува.
Ступить з двору на порiг:
— До побачення!— до всiх...
— Чи правильно вживала дiвчинка слова «До побачення?» Коли потрiбно їх казати?
13.Підсумок заняття.


-Робот вас запитує:
- Що нового дізнались на занятті?
- Кого запросимо на наше наступне заняття?

Комментариев нет:

Отправить комментарий